Żywotnośc Turbosprężarki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mojaoctaviatdi
    Classic
    • 2009
    • 23

    Żywotnośc Turbosprężarki

    A ja może trochę nie w temacie (ale nie ma co zakładać nowego), ale może nie do końca bo ja też byłem wielce zaskoczony jak się okazało, że w jednym kółku brak powietrza No i jazda przy -13 C za zmianę. Iście zajebisty poranek
  • rekin
    Rider
    • 2008
    • 398

    #2
    Żywotnośc Turbosprężarki

    Ostatnie w Niemczech na autostradzie miałem trudne chwile z Turbosprężarką, przy przebiegu 141 tys odmówiła współpracy z resztą silnika, tradycyjnie olej poszedł do układu ssącego i wydechowego.
    W ASO jak dowiedzieli się że stało się to na autostradzie zaproponowano mi wymianę silnika za bagatela 10345 euro :shock:

    Kolej rzeczy była taka że musiałem targać samochód do Polski (1057 km ). Tu jakoś wymiana sprężarki za 2 tys zł pomogła i wszystko jest OK.

    W sklepie zapytałem jaka jest przeciętna żywotność turbiny, gość odpowiedział że max 200 tys km.

    Teraz mam pytanie w 1.8T mam 147 tys czy jest jakaś możliwość zweryfikowania Turbo bez jego demontażu??? Pod maską mało co widać ( chodzi o wycieki oleju )

    Może macie jakieś sugestie i spostrzeżenia w tej kwestii
    W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      rekin, bez wyjmowania jej to można sprawdzić Vagiem ile pompuje.
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • rkb
        RS
        • 2008
        • 2152
        • Rapid Spaceback (NH1)
        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

        #4
        Re: Żywotnośc Turbosprężarki

        Zamieszczone przez rekin
        W sklepie zapytałem jaka jest przeciętna żywotność turbiny, gość odpowiedział że max 200 tys km.
        to ciekawe, ja mam 230 tys na oryginale i zadnych problemów (odpukać).
        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

        Komentarz

        • rekin
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          Wiesz ja też przed wyjazdem robiłem przegląd w ASO i nic nie wskazywało na możliwość awarii.

          Objawy uszkodzonej sprężarki pokazały się jak zaczął kopcić a to już było za późno....
          Wcześniej jakieś 100km zaświeciła się kontrolka silnika i stracił moc.

          Właśnie dlatego jestem ciekawy jak to wygląda w 1.8T

          Lepiej ją wcześniej przejrzeć niż później ponosić dodatkowe koszta w postaci czyszczenia intercoolera, wymiany katalizatora czy zaworu EGR

          Ziomal Vagiem dowiem się tylko jakie jest ciśnienie doładowania a mi chodzi również o elementy ruchome...
          W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

          Komentarz

          • cybant
            Drive
            • 2008
            • 89

            #6
            nie mam możliwości sprawdzić nic poza tym czy turbo pompuje tyle ile ma zadane, porównujesz dwie grupy, ciśnienie zadane i faktyczne jak jest prawie to samo to można przyjąć że wszystko ok jak są duże różnice to znaczy że coś nie tak, możesz jeszcze sprawdzić czy w stronę intercoolera przewody suche i czy nie świszczy głośno, bez wymontowania i sprawdzenia u specjalisty nic więcej się nie dowiesz


            Zamieszczone przez rekin
            Objawy uszkodzonej sprężarki pokazały się jak zaczął kopcić a to już było za późno....
            Wcześniej jakieś 100km zaświeciła się kontrolka silnika i stracił moc.
            .
            a z jaką prędkością jechałeś?

            Komentarz

            • rekin
              Rider
              • 2008
              • 398

              #7
              więcej niż 80-90 nie dało się jechać...
              Niestety jak to w Niemczech nie ma parkingów co 10 km tylko co 70 albo i 100
              W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

              Komentarz

              • rkb
                RS
                • 2008
                • 2152
                • Rapid Spaceback (NH1)
                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                #8
                Właśnie tego w moim 1.8 T sie obawiam, że kiedys mi turbo piznie na trasie i stane z rodziną w polu :roll:
                jest to jedna z tych awarii z którą już nie da sie jechać, a przebieg duży :|
                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                Komentarz

                • rekin
                  Rider
                  • 2008
                  • 398

                  #9
                  ja mam 140 tys i też już się martwię....
                  W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                  Komentarz

                  • b82
                    Drive
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 66

                    #10
                    U mnie w 1,9 padła po 150 kkm i niestety nie skończyło się na wymianie samej turbiny...

                    Komentarz

                    • rekin
                      Rider
                      • 2008
                      • 398

                      #11
                      a co jeszcze ci się wysypało??
                      W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                      Komentarz

                      • lukasz3112
                        RS
                        • 2008
                        • 3607

                        #12
                        ja narazie odpukać w puste i niemalowane mam 152tys km i narazie jest wszystko ok. Mam nadzieję że będzie latało kolejne 150tys km
                        Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                        Komentarz

                        • b82
                          Drive
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 66

                          #13
                          Zamieszczone przez rekin
                          a co jeszcze ci się wysypało??
                          Ogólnie cały silnik - szczególnie korbowody się pogieły wszystkie 4 szt. Tłoki też na złom, cylindry poryte, wał też dostał oczywiście.

                          Cały osprzęt silnika został, wymieniłem "tylko" silnik wraz z głowicą.

                          Kompresja spadła do około 12 barów w każdym cylindrze - mimo to silnik odpalał :shock:

                          Komentarz

                          • rkb
                            RS
                            • 2008
                            • 2152
                            • Rapid Spaceback (NH1)
                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                            #14
                            ile kosztowała Cie ta "przyjemność" ? :shock:
                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                            Komentarz

                            • johnson
                              Classic
                              • 2008
                              • 8

                              #15
                              taka masakra jest jak sie w pore nie uda zdlawic silnika niestety, ja w moim AHF zrobilem 210 tys km na fabczynym turbo i nie mialem zadnych problemow (nie bralo oleju, troche pogwizdywalo), mysle ze to kwestia uzytkowania i pewnie troche farta, na zasadzie albo sie wysra albo nie

                              Komentarz

                              • b82
                                Drive
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 66

                                #16
                                Zamieszczone przez rkb
                                ile kosztowała Cie ta "przyjemność" ? :shock:
                                Silnik z głowicą i jakaś niby gwarancją koło 5000 PLN, przy okazji zrobiłem sprzęgło, oczywiście wymiana turbinki, wymiana rozrządu jakieś tam jeszcze uszczelniacze i przy okazji tarcze z tylu około 9000 PLN z częściami i robocizną. Plus laweta 200 km od Gdańska 800 PLN.

                                Szkoda gadać...

                                Komentarz

                                • rkb
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2152
                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                  #17
                                  cholera, dużo - nie taniej było kupić inny silnik? :shock:

                                  pewnie nie bo to TDI
                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                  Komentarz

                                  • rekin
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 398

                                    #18
                                    Zamieszczone przez johnson
                                    zrobilem 210 tys km na fabczynym turbo
                                    jakie fabryczne Turbo ani Skoda ani żadna inna firma nie produkuje Turbin to zazwyczaj Garrett i inni podobni daje swoje produkty.
                                    W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                    Komentarz

                                    • johnson
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 8

                                      #19
                                      Zamieszczone przez rekin
                                      Zamieszczone przez johnson
                                      zrobilem 210 tys km na fabczynym turbo
                                      jakie fabryczne Turbo ani Skoda ani żadna inna firma nie produkuje Turbin to zazwyczaj Garrett i inni podobni daje swoje produkty.
                                      no garret mi tej turbosprezarki nie wlozyl tylko Pan na linii produkcyjnej, ktory skladal moje A3 w roku Panskim 1999, stad mowa o fabrycznym, stockowym czy tez standardowym turbulum z jakim moje padlo wyturlalo sie z fabryki

                                      Komentarz

                                      • cybant
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 89

                                        #20
                                        Zamieszczone przez rekin
                                        Zamieszczone przez johnson
                                        zrobilem 210 tys km na fabczynym turbo
                                        jakie fabryczne Turbo ani Skoda ani żadna inna firma nie produkuje Turbin to zazwyczaj Garrett i inni podobni daje swoje produkty.
                                        przecież z kontekstu wiadomo że "fabryczna" znaczy ta od nowości samochodu a nie firmy skoda :roll:

                                        Komentarz

                                        • rkb
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2152
                                          • Rapid Spaceback (NH1)
                                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                          #21
                                          czytajac wasze posty dochodze do wniosku ze majac przejechane 230 na fabrycznej juz powinienem odkładać na nowa :evil:
                                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                          Komentarz

                                          • rekin
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 398

                                            #22
                                            teraz już wiem, ze lepiej za wczas ją wyjąć i wymienić zużywające się elementy niż czekać do końca....

                                            Wymiana elementów zużywających się to koszt ok 800zł a jak padnie to sami widzicie jak znacząco mogą te koszty podskoczyć
                                            W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                            Komentarz

                                            • kruk4
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 656

                                              #23
                                              jest ktoś na forum co ma zrobione ponad 400 000 km na ori turbinie (silnik 1.9 TDI AGR) i turbo dalej pompuje bez problemu dodam że było za kazdym razem studzone i nie zamulane czyli tak jak sie powinno jezdzić TDI
                                              OCTAVIA 1.9TDI agr kombi
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=379656#379656
                                              MOJE CAR AUDIO
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25068

                                              Komentarz

                                              • rekin
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 398

                                                #24
                                                jedna jaskółka wiosny nie czyni
                                                W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

                                                Komentarz

                                                • rkb
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2152
                                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                  #25
                                                  ktos sie orientuje ile moze kosztowac DOKŁADNE sprawdzenie turbo w aso z wszystkimi pomiarami i rozłożeniem itp? ktos to w ogole robil? w niedlugim czasie planuje dalszy wypad do danii z rodzinka i chcialbym uniknac zdarzenia opisanego przez kolege wyżej
                                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...